Tuinambassadeurs Gouda zoeken een coördinator

De werkgroep Tuinambassadeurs Gouda is op zoek naar een vrijwillige coördinator. Vind je groen in de stad net zo belangrijk als wij en lijkt het je leuk om de activiteiten van onze groep enthousiaste vrijwilligers te plannen en organiseren? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wie zijn wij?
Wij zijn een groep van 13 vrijwilligers die al 5 jaar de werkgroep tuinambassadeurs Gouda vormen. In samenwerking met de gemeente Gouda, woningcorporaties, natuurorganisaties IVN en KNNV en inwoners zetten wij ons in om versteende tuinen te vergroenen. Dit doen we om hitte, wateroverlast, verdroging en de achteruitgang van biodiversiteit in onze mooie stad tegen te gaan.
Hoe doen we dit?
Wij geven gratis tuinadvies op basis van de persoonlijke wensen van de aanvrager. Daarnaast werken we mee aan straatactiviteiten op initiatief van bewoners of organisaties uit Gouda. Sinds 2023 geven we informatie aan bewoners over beplanting en onderhoud van geveltuinen die bij wegwerkzaamheden worden aangelegd. Ook sluiten wij aan bij diverse activiteiten op het gebied van biodiversiteit en duurzaamheid. Na 5 jaar zijn we op zoek naar een nieuwe coördinator, die als een spin in het web onze werkgroep draaiende houdt.
Wat ga je doen?

• Je plant de werkgroep overleggen en bent voorzitter hiervan.
  • Je regelt voldoende vrijwilligers bij de verschillende activiteiten.
  • Je maakt samen met de werkgroep de jaarplanning en houdt deze tijdens het jaar bij.
  • Je maakt de eindverantwoording van de activiteiten en uitgaven voor de gemeente, IVN en KNNV.
  • Je onderhoudt de externe contacten met de gemeente, natuurorganisaties, de woningcorporaties en Stichting Present.
  • Je bewaakt de deelbudgetten. De financiële administratie doet de penningmeester van het IVN.

Het aantal uur is in overleg en daarmee ook op welke taken je het accent wil en kan leggen.

Wie ben je?

• Je hebt een hart voor een groenere stad en plezier in groenbeleving.
  • Je bent een echte regelaar. Je kan goed plannen en overzicht houden op meerdere activiteiten tegelijk, zowel financieel als inhoudelijk.
  • Je bent een verbinder en toegankelijk.
  • Je bent een netwerker die in staat is ideeën in concrete acties om te zetten en daarbij de omgeving mee te nemen.
  • Inhoudelijke kennis van vergroenen is niet noodzakelijk.  Die kennis hebben de werkgroepleden zelf, dat zijn bijvoorbeeld ex-hoveniers.

Heb je nog vragen over deze vacature of wil je reageren? Mail dan naar tuinambassadeurs.gouda@gmail.com. We kijken uit naar je bericht.