Symposium: Samen op weg voor meer biodiversiteit

De mogelijkheden van Basiskwaliteit Natuur en Citizen Science

Wanneer: vrijdagmiddag 24 mei van 13.00 tot 16.30 – aansluitend borrel
Waar: Hoofdkantoor Eneco, Rotterdam-Alexander
Kosten: gratis toegang

Natuurvereniging KNNV organiseert in samenwerking met Eneco in de Week van de Biodiversiteit dit symposium over de kansen voor natuur búíten bestaande natuurgebieden en de rol van vrijwilligers hierin. Streven naar een goed omschreven Basiskwaliteit Natuur is daarbij een belangrijk middel, maar die natuurwaarde bereik je niet zonder de inzet van relevante partijen zoals gemeenten, energiemaatschappijen, havenbedrijven en agrariërs én vrijwilligers.

In dit symposium vertellen diverse inspirerende sprekers hoe zij tegen natuur in ‘hun’ domein aankijken en verkennen we de mogelijkheden voor de rol van burgers (citizen science). Op naar een natuurinclusieve samenleving!

Kars Veeling (Vlinderstichting)
Basiskwaliteit Natuur: wat is het, waarom is het nodig nodig en wat is de rol van vrijwilligers?

Luc Hoogenstein (Eneco)
Energielandschap: hoe kan een energiebedrijf bijdragen aan verbetering van de kwaliteit van de natuur?

Piet Mout (Natuurvereniging KNNV-Hollandse Delta)
Citizen science in de Hollandse Delta: de rol en resultaten van vrijwilligers in een sterk geïndustrialiseerd landschap

Frank Verhoeven (Boerenverstand)
Hoe stimuleren we meer biodiversiteit op akkerbouwbedrijven?

Evelien van Doorn (Bureau Stadsnatuur)
Stadsnatuur: de kansen voor meer biodiversiteit in urbane gebieden

Jan Putters (Havenbedrijf Rotterdam)
Biodiversiteit in de haven: van grijs naar groen(er)

Auditorium van Eneco
Marten Meesweg 5, Rotterdam

De locatie is uitstekend met het openbaar vervoer te bereiken: het ligt pal tegenover intercity-station Rotterdam-Alexander.

Meer informatie en aanmelden

Piet Mout
Natuurvereniging Hollandse Delta
piet.mout@hollandsedelta.knnv.nl

Klik hier om naar het aanmeldformulier te gaan (staat onderaan).
Aanmelden kan tot en met 16 mei!