Nestkastjes bouwen en uilenballen uitpluizen, 12 mei

Het was een stralende dag. Deze keer waren leden van onze Vogelwerkgroep aan de beurt om de kraam bij het Duurzaamheidscentrum te bemensen. Veel foldermateriaal, zoekkaarten, boeken, vogelgidsen en kleine dingetjes als loepjes werden uitgestald.

Onder de bomen stonden picknicktafels klaar voor twee activiteiten: nestkastjes bouwen en uilenballen uitpluizen. Ter aanmoediging en om mensen en kinderen aan de tafels te krijgen stonden opgezette vogels op de tafels.

De kinderen die de nestkastjes monteerden, werden geholpen door de ouders of één van de vrijwilligers Ook bij het uitpluizen van uilenballen konden de kinderen rekenen op de vrijwilligers. Opvallend was dat met name bij het uitpluizen de kinderen heel gefocust waren. De eerste nestkastbouwertjes waren nog erg jong, maar met hulp kregen ze toch een kastje in elkaar gezet.