Nieuwe ledenevenement groot succes

Aftrap met welkomstwoord en taart

Voor de introductiedag op 18 mei in de Natuurkamer in het Ruige Riet hadden zich 18 leden aangemeld. Het welkomstwoord, werd weer gehouden door Finette van der Heide. De deelnemers voelden zich verwend met koffie en zelfgebakken taart.

De excursies

Aansluitend moest gekozen worden tussen de vaarexcursie over de Sloterplas met schipper Richard Verkerk en de gids Marjori Hong en de Heemtuinexcursie o.l.v. Hanneke Waller.

De quiz

Terug in de Natuurkamer wachtte een quiz, die Fons Bongers en Lidy Zeinstra van de forensische ecologische werkgroep in elkaar hadden gezet. De deelnemers werden in 3 groepen ingedeeld. Er werden veren, klauwen en braakballen onderzocht, van welke vogel komt de veer, de klauw of de braakbal af, is het een start-, een duimveer of een vleugelpen? Who is who? Groep 2 werd uiteindelijk de winner en mocht de prijs, het boek ‘Gefladder 2’ van Marjori Hong in ontvangst nemen.

Maaltijd en afsluiting

Na zoveel inspanning werd het tijd voor een maaltijd, er was heerlijke Tabouleh, Humus, Turks brood en maaltijdsoep van ons lid kokkin Ella Franken! Na afloop waren er vele helpende handen die het opruimen en de afwas goed lieten verlopen. Bedankt allemaal!

Organisatie Christiane Baethcke