Verslag bezoek kruidenkwekerij Het Blauwe Huis

Op 23 juni hebben we met een groep leden van IVN en KNNV een bezoek gebracht aan de open dag van biologische kruidenkwekerij Het Blauwe Huis in Ruinerwold. Dit sloot mooi aan bij de activiteiten die de afgelopen periode georganiseerd zijn rond eetbare planten en kruiden. Het was een prachtige zonnige dag. Na de koffie met krentewegge kregen we een inspirerende en uitgebreide rondleiding van een zeer enthousiaste medewerkster. Met veel passie vertelde zij over de geneeskrachtige werking van kruiden. Dit was vast inspirerend voor de leden van onze net opgerichte kruidenwerkgroep.
Na de rondleiding kon iedereen zelf het grote terrein verder verkennen. Er stonden diverse kramen waar van alles te koop was. Er was een groot aanbod van plant- en stekmateriaal, kruiden en diverse biologische en duurzame producten. Het was een erg leuke, leerzame en gezellige dag.