Workshop fotograferen en determineren met een smartphone

Natuurorganisatie IVN-KNNV Assen organiseert op zaterdag 31 augustus een workshop om wilde planten en dieren te leren fotograferen en determineren met een smartphone. Frank Huisman, bestuurslid bij IVN-KNNV Assen, maakt al jaren gebruik van de mogelijkheden van de determinatie-app Obsidentify en natuurdatabank Waarneming.nl en. Zijn ervaring is dat goede foto’s kunnen maken, leidt tot meer kennis, verwondering en enthousiasme over de natuur. De workshop vindt plaats in de Buurtschuur op Landgoed Valkenstijn in Assen en duurt van 10 uur tot 16 uur.
Frank Huisman geeft de workshop samen met Jannie Alkema. In de ochtend krijg je uitleg en tips over het fotograferen met je smartphone. Hoe maak je een goede foto? Frank en Jannie leggen uit hoe de app Obsidentify werkt en hoe je die gebruikt om wilde planten, dieren en schimmels te determineren en om deze waarnemingen door te geven aan de databank van Waarneming.nl. Welke vogel is dit, hoe heet deze plant en wat voor paddenstoel groeit daar? Ook de nadelen en valkuilen van het gebruik van de app komen aan bod. Na de (zelf meegebrachte) lunch ga je, onder begeleiding van Frank en Jannie, oefenen met fotograferen en determineren op Landgoed Valkenstijn.
Deelname kost € 5,00 voor leden van IVN-KNNV en € 7,50 voor niet-leden (contant of via pin). Aanmelden is verplicht: activiteiten@ivnassen.nl.

Het Nederlandse Waarneming.nl is onderdeel van Observation.org, een wereldwijd biodiversiteitsplatform voor burgerwetenschap en monitoring. De verzamelde data zijn van groot belang als krachtig instrument voor natuurbehoud, -onderzoek, -beleid, -educatie en -beleving. Waarneming.nl viert in het weekend van 31 augustus en 1 september haar 20-jarig bestaan en zij nodigt natuurorganisaties in heel het land uit om dan een activiteit te organiseren.

Datum en tijd: Zaterdag 31 augustus 2024 van 10 tot 16 uur

Plaats:             De Buurtschuur (Landgoed Valkenstijn), Adelaarsweg 1, Assen

Kosten:           Leden van IVN-KNNV € 5,00 en niet-leden € 7,50 (contant of via pin)

(lunch zélf meebrengen, koude en warme dranken zijn aanwezig)